21 Ağustos 2024 Çarşamba

David Foenkinos - Güzelliğe Doğru


"İkisinin arasında daima uzun sessizlikler vardı. Belki de gerçek anlamda yakın olmanın tanımı buydu: İnsanın kendini boşluğu doldurmak zorunda hissetmemesi."

Güzelliğe Doğru//David Foenkinos 
@yanpasajyayinevi 

Merhaba,

Aslında ben kitabı sabah bitirdim. Hemen taze taze yorum yazmayı sevdiğimi bilirsiniz. Ama bu kitap var ya, beni öyle etkiledi ki, biraz durulmak, sakinleşmek istedim. Yeterli geldi mi beklemek, hayır. Çünkü Güzelliğe Doğru uzun süre etkisinde kalacağınız bir kitap.

Antione Duris, Lyon'da bir sanat tarihi profesörüdür. Üstelik sıradan, tanınmamış bir kişi değildir. İşinde isim yapmış, makaleler yazan, mesleğinde aranan biridir.

Sonra bir gün, işi bırakır, evini bırakır, arkadaşlarını, kız kardeşini ve çok sevdiği yeğenini geride bırakarak, elinde valizi Paris'e gider. Kendisiyle tüm iletişim yollarını kapatmıştır geride kalanlara. Sözde yıllardır aklında olan romanını yazacaktır, gerçekte ise bilinmeze doğru bilinmez bir sebeple adım atmıştır.

Mathilde, Orsay Müzesi'nde İnsan Kaynakları Müdürüdür. Karşısında müze bekçiliği için başvuran, makalelerini okuduğu sanat tarihi profesörünü görünce şaşırır ve sorgular. 
Neden? 
Cevap: ...
Yok.

Mathilde merakına yenik düşerek Antoine'ı işe alır ve uzaktan onu izlemeye başlar. Onun bir tablonun önünde uzun saatler geçirdiğini fark eder. 

Antoine'ın geçmişini arkada bırakmasının nedenleri, onun müzenin dinginliğinde güzelliğe yönelerek düşünmesini sağlayacaktır. Mathilde ise onun kendini tekrar bulmasında bir dost, bir arkadaş, belki bir sevgili olarak yanında destek olacaktır.

Antoine'ı sarsan olayların beni de derinden sarsması, yazarın aslında kısa gibi görünen ama her sayfasında ve kurgusunda okuyucu derinden etkileyen üslubu ile unutulmayacak bir kitaba dönüştürüyor. 

Yan Pasaj Yayınevi yine güzel seçkisiyle ve özenli çalışmasıyla okuyucu kitlesini hayal kırıklığına uğratmıyor. 

Görüşmek üzere ✨

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder