3 Ağustos 2024 Cumartesi

Diana Gabaldon - Outlander Serisi 1 - Yabancı

"Sevginin olduğu yerde ondan konuşmanın gereği olmazdı. O ölümsüzdü. O yeterliydi."

Yabancı // Outlander Serisi 1 // Diana Gabaldon
@epsilonyayinevi

Merhaba,

Bugün bir yeniden okuma ile geldim. Hatta Yabancı kitabını üçüncü okuyuşum. Neden mi? İlk okumam yıl 2013, daha dizi yapılmamış ve  kitap serisi aklıma düştü. Ben bir kitap yorumu sayfası bile değilim hatta instagram hesabım bile yok. Gittim ilk beş kitabı sipariş verdim, bazı kitaplar 2 cilt olduğundan bu altı kitap yapıyor. 

Hatta o dönemde ilkokula yeni başlamış daha miniminiş olan kızımın gözünde sayfa sayılarının çokluğu yüzünden devleşmiştim. Bu yıl o lise mezunu olmuşken,  serinin son kitap hariç tüm kitaplarını kitaplığıma eklemiş olarak yeniden, sil baştan yapıyorum. Bu bizi ilk soruya getiriyor, neden mi? Neden olmasın ☺️ Çünkü onbir yılda çoğu detay unutuldu. Üstelik ilk dört bölümden sonra diziyi izlemedim.

Sonra, 2020 yılında arkadaşlar toplandık, ben ilk kitabı zar zor okuyup ev taşıma işine girince, onlar bitirdi, ben devam etmedim. Kısmet bugünlereymiş diyerek bende şimdi devam ediyorum.

Konusuna gelince; İkinci Dünya Savaşı yeni bitmiş, savaşta hemşirelik yapmış Claire savaş döneminde ayrı kaldığı eşi Frank ile yeniden bir yuva kurmaya çalışmaktadır. Bu arada çift ikinci balayı ve Frank'in araştırmaları için İskoçya'dadır. Claire burada farklı bir atmosferin içinde bulur kendini. Craigh da Nun'da dokunduğu taşlar onu zamanından 200 yıl geriye götürür, zamanda yolculuk yapar. Kendini İngilizler ile İskoçların arasında bir çatışmada bulur ve İskoçlar onu alıp kalelerine götürür.

Bundan sonrası zengin tarihi detaylar, ilginç karakterler ve sürükleyici bir anlatım. Claire İngilizlerin zulmünden kurtulabilmek için (zulmü yapan eşinin atası), klan reisinin yeğeni ile evlenmek zorunda kalır. Ve bu kurguya aşk ekleniyor. 

Claire'in çok tarihi bilgisi olmasa da olacakları bilmesi, tarihin yönünü değiştirmek ya da değistirmemek adına ikilemde kalması. Yine iki eşi arasında kafa karışıklığı yaşaması ile seçimini yapması. 838 sayfa dile kolay. Üçüncü okumam olması beni sıksa da burayı hatırlamıyorum dediğim yerler beni mutlu etti. 

Şimdi sırada Kehribardaki Yusufçuk var.

Görüşmek üzere✨

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder